Main Menu

facebook instagram linkedin youtube
Blog
20
Απρ

Διαβήτης και άσκηση

Γράφει  ο Ανδρέας Ριζούλης

Διαβήτης και άσκηση Δρ. Ανδρέας Ριζούλης, PhD, MSc
Ενδοκρινολόγος – Διαβητολόγος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας,
Συνεργάτης ΙΑΣΩ Θεσσαλίας

 

Τα σπορ με μέτρο αποτελούν έναν πολύ ευχάριστο και αποδοτικό τρόπο άσκησης και διατήρησης μιας καλής φυσικής κατάστασης, η οποία φαίνεται ότι είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για τη δραστική βελτίωση σε όλα σχεδόν τα προβλήματα που δημιουργεί ο διαβήτης.

Τα άτομα με σακχαρώδη διαβήτη μπορούν να κάνουν όλα τα αθλήματα, ακόμα και σε επίπεδα υψηλού ανταγωνισμού ή πρωταθλητισμού. Για το μέσο άτομο με διαβήτη, το ιδανικό είναι η συστηματική αερόβια άσκηση με χαμηλή έως μέτρια ένταση. Αυτό επιδρά ευνοϊκά στη γλυκόζη αίματος και στον μεταβολισμό των λιπιδίων και των πρωτεϊνών, μειώνοντας το σπλαχνικό λίπος και τα κιλά, ενώ βελτιώνει την ευαισθησία των ιστών στην ινσουλίνη και συμβάλλει με αυτό τον τρόπο στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και της υπερλιπιδαιμίας.

Ωστόσο, τα άτομα με διαβήτη τύπου Ι και γενικότερα όσοι παίρνουν ινσουλίνη, χρειάζονται πολύ καλή εκπαίδευση, γιατί είναι υπαρκτός και σοβαρός ο κίνδυνος υπογλυκαιμίας. Τα άτομα αυτά καλό είναι να αποφεύγουν ή έστω να συνδυάζουν με τακτικές μετρήσεις του σακχάρου τις ασκήσεις αντοχής επί περισσότερο από 60 λεπτά, ακόμη κι όταν έχουν μέτριας έντασης άσκηση. Αντίστοιχα, στα άτομα με διαβήτη τύπου ΙΙ, η συστηματική γυμναστική αποτελεί απαραίτητο συστατικό της θεραπείας.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ.

 

Αναζήτηση στο Blog

Συνδρομή My Life

Συμπληρώστε τη φόρμα συνδρομής για να λαμβάνετε ΔΩΡΕΑΝ το περιοδικό My Life. Μετάβαση στη φόρμα 

Όμιλος ΙΑΣΩ newsletter

Με την περιήγησή σας στο groupiaso.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.