Main Menu

facebook instagram linkedin youtube
Blog
23
Δεκ

Συμβουλές για έλεγχο του σωματικού βάρους και συναισθηματική υγεία στο γιορτινό τραπέζι κατά τη διάρκεια της καραντίνας

Γράφτηκε από  Χριστίνα Κωστάρα , Δρ. Σκουρολιάκου Μαρία

Συμβουλές για έλεγχο του σωματικού βάρους και συναισθηματική υγεία στο γιορτινό τραπέζι κατά τη διάρκεια της καραντίνας Χριστίνα Κωστάρα
Διατροφολόγος – Διαιτολόγος, MMedSci
Διαιτολόγος Κέντρου Διατροφικής Υποστήριξης ΙΑΣΩ
Δρ. Σκουρολιάκου Μαρία
Επίκουρη Καθηγήτρια του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
Επιστημονική Υπεύθυνη Κέντρου Διατροφικής Υποστήριξης ΙΑΣΩ

Είναι αλήθεια ότι πάντα η επαφή με τα αγαπημένα πρόσωπα τις ημέρες των γιορτών είναι ιδιαίτερα πολύτιμη. Αν και τα γεύματα μπορεί να βρίσκονται σε αφθονία στο γιορτινό τραπέζι, οι καρδιές μας γεμίζουν γιατί συνευρισκόμαστε και συντρώγουμε. Άλλωστε, ο πλούτος δεν έγκειται στο υπερπλήρες πιάτο μας αλλά στην πληρότητα των συναισθημάτων μας. Μπορεί η φυσική απόσταση μεταξύ μας λόγω της παρούσας κατάστασης να αφαιρεί το στοιχείο της (μεγάλης) συνεύρεσης, το δώρο και η νοστιμιά του γιορτινού – και όχι μόνο - τραπεζιού είναι αναφαίρετη.

Με το μυαλό και την καρδιά μας σε όλα τα αγαπημένα πρόσωπα, είτε με λίγους εκλεκτούς, σαν υπεύθυνοι πολίτες όπως προστάζουν οι δύσκολες μέρες της εποχής COVID-19, είτε μόνοι μας, ας προσφέρουμε στον ευατό μας, στο σώμα μας και στην καρδιά μας την ευχαρίστηση της προετοιμασίας και της απόλαυσης των γεύσεων που ικανοποιούν το πνεύμα των ημερών, με ενσυνειδητότητα (mindfulness).

Η επιστήμη είναι ξεκάθαρη. Ένα γεύμα γίνεται πιο απολαυστικό όταν η κατανάλωση του γίνεται με ενσυνειδητότητα, ενώ αποδεδειγμένα οφέλη της ενσυνείδητης διατροφής (mindful eating) είναι οι ποιοτικότερες επιλογές στην τροφή, η μείωση της παρορμητικής συμπεριφοράς και ο καλύτερος έλεγχος της θερμιδικής πρόσληψης, καθώς και η μακροπρόθεση διατήρηση του βάρους!

Η ενσυνείδητη διατροφή ορίζεται ως «έχω επίγνωση της εμπειρίας του φαγητού όπως εξελίσσεται στο παρόν, χωρίς άσκηση κριτικής, εστιάζοντιας την προσοχή στις αισθήσεις, συμπεριλαμβανομένου των σωματικών και συναισθηματικών ερεθισμάτων».

 

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ.

Αναζήτηση στο Blog

Συνδρομή My Life

Συμπληρώστε τη φόρμα συνδρομής για να λαμβάνετε ΔΩΡΕΑΝ το περιοδικό My Life. Μετάβαση στη φόρμα

Όμιλος ΙΑΣΩ newsletter