Main Menu

facebook instagram linkedin youtube
Blog
28
Ιαν

Χορτοφαγική Διατροφή: όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Γράφτηκε από  Ειρήνη Μπάλλα

Χορτοφαγική Διατροφή: όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Ανδρομάχη – Ειρήνη Μπάλλα
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc
Εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία
Συνεργάτης ΙΑΣΩ Θεσσαλίας

 

Φτάνοντας στο τέλος του πρώτου μήνα του νέου έτους, ο Ιανουάριος γνωστός και ως «Veganuary» αποτελεί αγαπημένο μήνα των vegans! Επομένως δεν θα μπορούσε να παραληφθεί η αφιέρωση- αναφορά του συγκεκριμένου άρθρου στην χορτοφαγική διατροφή.

Η διατροφή των vegans βασίζεται αποκλειστικά σε φυτικές τροφές, όπως τα δημητριακά, τα όσπρια, τα φρούτα, τα λαχανικά, οι σπόροι και οι ξηροί καρποί ενώ αποκλείονται τελείως από το διαιτολόγιο το κρέας, τα πουλερικά, το ψάρι, το αυγό και τα γαλακτοκομικά. Πρόκειται κυρίως για μία ιδιοσυγκρασιακή διατροφική συμπεριφορά, η οποία πρέπει να είναι απολύτως σεβαστή. Ωστόσο, μια χορτοφαγική διατροφή πρέπει να είναι απολύτως ελεγχόμενη από κάποιον ειδικό ιατρό και έναν διαιτολόγο-διατροφολόγο για την εξασφάλιση της κάλυψης απαραίτητων θρεπτικών συστατικών. Αποτελεί μια αυστηρά περιοριστική διατροφή καθώς αποκλείει όλες τις πηγές ζωικής προέλευσης με αποτέλεσμα τη πιθανή εμφάνιση ανεπάρκειας σημαντικών θρεπτικών συστατικών όπως ο σίδηρος, το φυλλικό οξύ, η βιταμίνη D, η βιταμίνη B12, τα ω-3 λιπαρά οξέα και το ασβέστιο. Επίσης σημαντική είναι και η κάλυψη αμινοξέων που υπάρχουν κυρίως σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης όπως η L- Γλουταμίνη ιδιαίτερα σε αθλητές.

 

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ.

Αναζήτηση στο Blog

Συνδρομή My Life

Συμπληρώστε τη φόρμα συνδρομής για να λαμβάνετε ΔΩΡΕΑΝ το περιοδικό My Life. Μετάβαση στη φόρμα

Όμιλος ΙΑΣΩ newsletter