Main Menu

facebook instagram linkedin youtube
Blog
14
Απρ

Νηστεία και Διατροφή: όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Γράφτηκε από  Ανδρομάχη-Ειρήνη Μπάλλα

Νηστεία και  Διατροφή: όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε Ανδρομάχη-Ειρήνη Μπάλλα
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc
Εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία
Συνεργάτης ΙΑΣΩ Θεσσαλίας

Η Μεγάλη Σαρακοστή  ξεκίνησε,  όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος,  την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο. Συνολικά διαρκεί περίπου 48 ημέρες όπου απαγορεύονται προς κατανάλωση, από το νηστίσιμο τραπέζι, όλα τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης  όπως το κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα  αυγά αλλά και το ψάρι. Ορισμένοι πιστοί ακολουθούν ακόμη πιο αυστηρή νηστεία,  καταναλώνοντας αλάδωτα γεύματα μέσα στην εβδομάδα, με προσθήκη ελαιολάδου μόνο  το Σαββατοκύριακο.  

Αρχικά αξίζει να αναφερθεί πως οι  συστάσεις  της νηστείας μοιάζουν αρκετά με αυτές της μεσογειακής διατροφής. Κατά συνέπεια, η νηστεία μπορεί να αποτελέσει μια περίοδο με αρκετά οφέλη για τον οργανισμό μας.

Ποια είναι  αυτά τα οφέλη ;

  1. Η αποχή από τα ζωικής προέλευσης τρόφιμα συντελεί στη μείωση του προσλαμβανόμενου λίπους και κυρίως του κορεσμένου λίπους  από τον οργανισμό. Αυτό έχει ως επακόλουθο  τη μείωση στις τιμές της  χοληστερίνης και των γλυκεριδίων.
  2. Η μείωση της αρτηριακής πίεσης εντάσσεται στα οφέλη της νηστείας, καθώς αυξάνεται η ποσότητα και η συχνότητα κατανάλωσης  φρούτων,  λαχανικών, οσπρίων και δημητριακών  που είναι πλούσια σε κάλιο.
  3. Τα άτομα που νηστεύουν φαίνεται πως έχουν λιγότερο οξειδωτικό στρες, μια αντίδραση του οργανισμού που εντείνει την εμφάνιση αθηροσκλήρωσης, του καρκίνου αλλά και χρόνιων εκφυλιστικών νοσημάτων  του νευρικού συστήματος, όπως η νόσος του Πάρκινσον και η νόσος του Αλτσχάιμερ. 

 

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ.

Αναζήτηση στο Blog

Συνδρομή My Life

Συμπληρώστε τη φόρμα συνδρομής για να λαμβάνετε ΔΩΡΕΑΝ το περιοδικό My Life. Μετάβαση στη φόρμα

Όμιλος ΙΑΣΩ newsletter